« Home | Stundum... » | Þessa dagana » | Hej hej » | Kominn tími á » | Flokk jú » | Það er ótrúlegt... » | Ja, må han leva!Ja, må han leva!Ja, må han leva ut... » | Sniglaskógur » | Lítið af viti... » | Lille Sunnersta » 

fimmtudagur, september 27, 2007 

Mina intresse

Sedan jag var en liten pojke har jag väret intresserad av naturvetenskaperna. När jag var yngre skulle jag bli astronaut, då flyt tiden och jag fattade att det var inte mycket chans att jag kunde bli astronaut. Det var inte så häftigt, för att nu skulle jag bli en astronom. Jag var intresserad av saker som uppkomsten av planetsystemmet och hele vårt universum. Därför blev mina förälder inte överraskade när jag sade att jag skulle studera fysik. Nu studerar jag fysik och tycker att det är skönt. Om jag sitter inte på stolen och studerar, så spelar jag fotboll eller fotograferar. Jag frågade en Svensk kompis om det var några sköne platser her i Uppsala som jag kunde fotografera. Det kunde han inte komme ihåg. Men jag tycker att Fyrisåen och Domkyrkan är jättebra fotografi material.

Skrifað af Jóni Emil -